3,2,1… we have lift-off

Marknadsförare får ofta höra ”sälj inte produkten, sälj upplevelsen”. För ESL är det annorlunda: hos oss är upplevelsen produkten. Erfarenheten av att leva i ett annat land, att tränga under ytan på en annan kultur och att få vänner från hela världen. Allt detta och den livslånga glädjen av att tala ett främmande språk.

Under de senaste 18 månaderna har vi arbetat målinriktat på nya sätt att fånga kärnan av att studera utomlands i all vår kommunikation.

En fräsch visuell identitet

Bland förändringarna är en ny logo inför 2015. Den passar elegant till alla format, från papper till pekskärmar, den rena designen är en naturlig utveckling för vårt företag.

Tre gyllene streck representerar människor, platser och språk: den verkliga essensen av studier utomlands.

Tillsammans med den nya logon har vi lagt större vikt än någonsin vid att hitta bilder som visar våra resmåls mångfald, samtidigt som de ger en reell uppfattning om våra partnerskolor.

Hemsidor och broschyrer

Hur du än vill få din information, säkrar vår nya design att du skall finna vad du söker, i den form du vill ha den och mer fullständig än någonsin tidigare. Tack vare denna information kan du välja det perfekta programmet för dig.

Vad är nytt online?

Utvärderingar & recensioner: efter att ha agerat internt på våra studenters feedback under tjugo år, är det nu dags att dela med oss av dessa recensioner offentligt. Vår nya hemsida ger stort utrymme åt våra studenters feedback från våra partnerskolor.

Superladdad kursfinnare: kursfinnarverktyget på vår hemsida processar mer data än någonsin tidigare för att hjälpa dig hitta program med några klick.

Mobilanpassad design: vare sig du ser vår nya hemsida på din telefon, surfplatta, eller dator med tangentbord, kommer du att få en problemfri upplevelse.

Bloggar: våra bloggar har fått ett nytt utseende, med en vettig design, lättare att navigera bland och med flera nya artiklar varje månad om språk, resor och erfarenheter av att studera utomlands.

Plus ça change…

ESL må ha en ny fräsch look, men vårt DNA har inte förändrats under de tjugo år som vi erbjudit studier utomlands: att ge våra studenter en upplevelse för livet, med en ojämförlig service i varje steg av processen. Välkommen till en värld av språk.

 

Print Friendly